Mogućnosti i izazovi komuniciranja reforme obrazovanja
Korisnici
projekta REDIS 2030 - podrška EU reformi obrazovanja u Srbiji, utvrdili su
mogućnosti i izazove koji se odnose na komunikaciju reforme obrazovanja.
Tokom radionice snage su udružili predstavnici Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja, Nacionalnog saveta za visoko obrazovanje, Nacionalnog akreditacionog tela, Agencije za kvalifikacije i Nacionalnog prosvetnog saveta.
Ciljevi Strategije razvoja obrazovanja
Kroz aktivno učešće i zdravu debatu učesnici su razmatrali, kroz SWOT analizu (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats - snage, slabosti, prilike, pretnje), četiri cilja koja su postavljena u Strategiji razvoja obrazovanja u Republici Srbiji do 2020. godine:
- Povećanje kvaliteta procesa i ishoda obrazovanja do maksimalno dostižnog nivoa
– onog koji proističe iz naučnih saznanja o obrazovanju i ugledne obrazovne
prakse.
- Povećanje obuhvata stanovništva Srbije na svim obrazovnim nivoima, od
predškolskog vaspitanja i obrazovanja do celoživotnog učenja.
- Dostizanje i održavanje relevantnosti obrazovanja, posebno onog koje se potpuno
ili delimično finansira iz javnih izvora, tako što će se struktura sistema
obrazovanja usaglasiti sa neposrednim i razvojnim potrebama pojedinaca,
ekonomskog, socijalnog, kulturnog, istraživačkog, obrazovnog, javnog,
administrativnog i drugih sistema.
- Povećanje efikasnosti upotrebe svih resursa obrazovanja, odnosno završavanje
obrazovanja u predviđenom roku, sa minimalnim produžetkom trajanja i smanjenim
napuštanjem školovanja.
Učesnici su imali priliku da se posvete svakom od ciljeva koji su postavljeni u Strategiji, da ga sagledaju kroz različite prizme i daju odgovore na pitanja SWOT analize. Na ovaj način, dobili su bolji uvid u izazove, prednosti kao i najbolje puteve za rešavanje stavki koje predstavljaju izazov. Takođe, učesnici su pružili predloge i podržali dobra rešenja.
Rezultat
rada bila je lista ključnih stavki koje su od značaja za strateško planiranje
daljeg komuniciranja sprovođenja reforme obrazovanja u Srbiji i podrške koju
pruža EU.